PKF FINCONTA SRL

  |  14.06.2018

Scoala, o solutie pentru antreprenoriatul feminin

Antreprenoriatul feminin in tarile Europei Centrale si de Est este intr-o conditie dificila. Romania nu face exceptie. Cel putin asa arata Global Entrepreneurship Monitor (GEM). Antreprenoriatul feminin arata mai degraba ca o minoritate raportat la intreg fenomenul. Daca acceptam ca antreprenoriatul feminin se refera atat la conditia femeii in societate, cat si la rolul ei in intreg fenomenul antreprenorial, atunci acest subiect este foarte important.

Merita spus ca, la nivelul anului 2016, proportia medie nationala a femeilor din Romania care detin calitatea de actionar sau partener intr-o afacere era de 36%, potrivit Registrului Comertului. Daca tinem cont ca populatia feminina este de 51% din intreaga populatie a Romaniei si ca 46% din forta de munca a Europei este reprezentata de femei, atunci putem spune ca exista potential ca aceasta tendinta sa creasca.

 

Daca in tari precum Austria si Spania, antreprenoriatul feminin este o traditie, sau este sustinut de legislatie cum este cazul Suediei, Belgiei si UK, sau se dezvolta ca antreprenoriat social in Germania, Bulgaria, Ungaria, Italia, Lituania, Irlanda, in Romania dezvoltarea antreprenoriatului feminin este corelata cu evolutia imaginiii femeii in societate. De aceea este oportun si necesar pentru Romania sa se elaboreze o strategie nationala pentru educatia antreprenoriala axata in special pe femei si tinere, pe baza modelului de succes in afaceri al antreprenoriatului feminin din Europa.

 

La cel mai inalt nivel, in raportul din 2009 Global Education Initiative al World Economic Forum se arata importanta educatiei antreprenoriale si cursurilor de pregatire pentru modelarea atitudinilor si abilitatilor. Mai mult decat atat, intr-o lume caracterizata de volatilitate, impredictibilitate, complexitate si ambiguitate, a crescut nevoia de educatie si pregatire continua.

 

Educatia antreprenoriala a femeilor le orienteaza spre un mod de gandire antreprenorial, cu aptitudini si cunostinte necesare pentru infiintarea unei companii si conducerea unei afaceri, oferindu-le puterea de a deveni independente si a-si trai viata cu curaj. In fond un program de educatie antreprenoriala incurajeaza initiativa femeilor in afaceri pentru simplu motiv ca nu poti alege o astfel de cariera daca nu ai auzit macar despre cum sa pornesti o afacere si cum s-o administrezi.

 

O scoala care sa propuna un model bazat pe invatare activa prin care femeile cu succes in afaceri sa-si dedice, prin rotatie, timp femeilor care tatoneaza intrarea in antreprenoriat ar creste increderea femeilor in potentialul lor si ar genera rezultate.

 

Impulsul antreprenorial al femeilor din Romania este puternic influentat de modelele de succes. Exemplele antreprenoriale de succes reprezinta un stimul pentru decizia femeilor de a deveni antreprenor, asa cum reiese si dintr-o cercetare realizata in Romania de Centre for Entrepreneurship and Business Research (CEBR).

 

Este evident ca scoala poate sa fie platforma inter-regionala de educare si pregatire a femeilor antreprenor, dar si locul unde femeile care detin o afacere, si care isi doresc sa contribuie, pot sa se implice in cresterea generatiilor viitoare de antreprenoare.

 

Consacrarea unui model de invatare al carui succes sa fie masurat de numarul de IMM-uri infiintate care isi continua activitatea si dupa primul an ar crea premisele replicarii acestuia in cat mai multe zone geografice ale Romaniei.
 

COMENTEAZA ARTICOLUL:




Incarca alt captcha.