ERNST & YOUNG SRL

  |  10.03.2017

Vanzarile de active vor creste la nivel global in 2017

Contextul politic si de business impredictibil, precum si schimbarile legislative din zona reglementarilor sunt principalele motive care indeamna companiile sa-si vanda activele neesentiale, in functie de amprenta lor geografica, conform studiului EY 2017 Global Corporate Divestment Study. Cea de a sasea editie a studiului a colectat opiniile a peste 900 de directori executivi de la nivel global.

Liliana Busoiu

Companiile din Europa, Orientul Mijlociu si Africa (regiunea EMEIA) mentioneaza ca factorii externi, precum ingrijorarile geopolitice, sunt cei mai importanti in impulsionarea vanzarii de active neesentiale, 81% dintre respondenti indicand instabilitatea politica regionala si 73% plasand Brexitul printre principalele motive.

 

Incertitudinile geopolitice accelereaza deciziile de dezinvestitii ale companiilor din zona EMEIA cu un ritm de aproape doua ori mai mare comparativ cu cele din America (59% versus 30%), generand vanzari mai rapide, dar preturi de vanzare mai mici si satisfactii reduse legate de valoarea adaugata pe termen lung.

 

Exista diferente regionale semnificative privind succesul actiunilor de dezinvestire la nivel global, datorate diferentelor de abordare: accent pe viteza versus valoare obtinuta. Doar 62% dintre companiile din EMEIA declara ca dezinvestitiile derulate au generat valoare pe termen lung, fata de 88% in regiunea celor doua Americi si 80% in regiunea Asia-Pacific. Pentru 43% dintre companiile din EMEIA importanta este viteza de incheiere a tranzactiei fata de valoarea obtinuta, comparativ cu cei 18% in cele doua Americi si 29% in regiunea Asia-Pacific.

 

In regiunea celor doua Americi, 57% dintre multinationale spun ca deciziile de vanzare de active neesentiale sunt motivate de schimbarile tehnologice. in schimb, 84% dintre ele spun ca deciziile se datoreaza noilor schimbari legislative. La nivel global, instabilitatea politica are, de asemenea, un impact major asupra deciziilor de dezinvestitii, cu 56% dintre respondenti sustinand ca sunt mai inclinati sa vanda active neesentiale in contextul unui mediu impredictibil.

 

Liliana Busoiu, Director Executiv, Asistenta in tranzactii, EY Romania explica: "La nivel mondial, in multe cazuri, se observa vanzari de active bazate pe decizii de moment si, de cele mai multe ori, cu pretul sacrificarii valorii maxime. Impactul vitezei asupra pretului de vanzare este semnificativ si ar trebui sa motiveze companiile sa ia decizii strategice, masurate, care sa prioritizeze valoarea. in cazul tranzactiilor din Romania, nivelul impredictibilitatii generate de factorii macroeconomici si politici influenteaza atat calendarul tranzactiilor, cat si evaluarile pentru vanzatori. De multe ori, schimbarile de legislatie genereaza costuri suplimentare pentru afaceri ce nu pot fi atenuate, mai ales daca apar chiar in timpul tranzactiilor."

 

Doua fete ale reformei fiscale

Taxele alimenteaza ingrijorarea companiilor care sunt interesate de vanzarea de active neesentiale, in vreme ce peisajul fiscal in schimbare aduce si oportunitati, dupa cum se arata in studiul EY. Aproape jumatate din companiile intervievate considera ca provocarile fiscale au crescut si au complicat dezinvestitiile. Atunci cand vine vorba de strategie, 80% dintre companii declara ca pregatirea anterioara vanzarii, pentru a evita reducerile de pret generate de riscurile fiscale, a fost eficienta.

 

Impactul tehnologiei in securizarea pe viitor a afacerilor

Astazi, mai mult ca oricand, factorii de decizie ai companiilor recunosc valoarea instrumentelor de analiza inteligenta a datelor (analytics). Un procent coplesitor de 88% dintre corporatii sustin ca astfel de instrumente avansate le permit sa ia decizii mai eficiente legate de vanzarea de active neesentiale si sa imbunatateasca procesul de pregatire a vanzarilor.

 

Cand vine vorba de folosirea platformelor tehnologice pentru imbunatatirea, in sens larg, a modelului operational al unei companii, 49% dintre companii cauta sa investeasca in tehnologii noi, incluzand aici robotica, inteligenta artificiala (AI), software as a service (SaaS) si Internet of Things (IoT) pentru a eficientiza vanzarile viitoare de active neesentiale. Astfel de investitii sunt in mod deosebit importante pentru companiile din domeniul auto, 73% dintre corporatiile care activeaza in aceasta zona intentionand sa investeasca in tehnologie in astfel de scopuri.

COMENTEAZA ARTICOLUL:




Incarca alt captcha.