ROLAND BERGER SRL

  |  12.09.2017

Un nou studiu Roland Berger releva ca autoturismele autonome si cele cu propulsie electrica se bucura de un nivel de acceptanta ridicat in randul consumatorilor la nivel global

Pagina 3/3
   1 23 
Fotografii

Clientii mentioneaza preturile ridicate drept principala bariera in calea achizitionarii unui astfel de vehicul. "Vehiculele electrice reprezinta inca o parte restransa a pietei – insa ponderea modelelor electrice in productia totala a cunoscut o crestere semnificativa in 2016", explica Codrut Pascu. "Progresul in tehnologia bateriilor ofera vehiculelor o autonomie mai mare si, in consecinta, o accesibilitate mai ridicata. In plus, costurile au scazut semnificativ: costul bateriilor pentru vehiculele electrice este estimat la aproximativ 120 de euro per kilowatt in 2020, semnificativ mai mic fata de costul initial de producere a primelor modele."

 

"Aceste evolutii arata ca intreaga industrie auto se apropie de sfarsitul unei ere. Iar noile tendinte ale pietei sunt determinate de o schimbare a asteptarilor clientilor", spune Codrut Pascu.

 

Electromobilitatea si autoturismele autonome in Romania

 

Desi inregistrand o rata de penetrare inca foarte mica pe piata locala, ultimele 12 luni au marcat o crestere semnificativa a ofertei comerciale de autoturisme hibride si complet electrice. De asemenea, efervescenta electrica a cuprins si jucatori din alte sectoare care au demarat proiecte de infrastructura de incarcare (in special retail, inclusiv vanzare carburanti si utilitati). "Ne asteptam la o crestere accelerata a numarului de autoturisme cu propulsie electrica, atat hibride, cat si complet electrice" sustine Szabolcs Nemes, Principal in cadrul biroului Roland Berger Bucuresti. "Noile subventii vor contribui la aceasta tendinta, atenuand preturile de achizitie mai mari in comparatie cu modelele ce beneficiaza de motoare cu combustie interna".

 

In ceea ce priveste tehnologia de conducere autonoma, Szabolcs Nemes considera ca trebuie subliniat avansul semnificativ deja existent: "Desi sistemele complet autonome sunt inca in stadiul de testare si calibrare, stadii incipiente de autonomie sunt deja prezente pe multe autoturisme sub forma echipamentelor de asistenta sau a celor de conducere autonoma partiala, precum asistenta la parcare, asistenta pentru mentinerea/ schimbarea benzii de circulatie, asistenta la franare, etc".

 

Dupa cum demonstreaza exemplele internationale, rata de acceptanta a acestor solutii poate lua amploare foarte rapid. Cadrul de reglementare are un cuvant foarte important, insa tendinta este clara spre un viitor electric, cu facilitati extinse de catre tehnologia autonoma.

Pagina 3/3
   1 23 

COMENTEAZA ARTICOLUL:




Incarca alt captcha.