ROLAND BERGER SRL

  |  12.09.2017

Un nou studiu Roland Berger releva ca autoturismele autonome si cele cu propulsie electrica se bucura de un nivel de acceptanta ridicat in randul consumatorilor la nivel global

Pagina 2/3
   12 3   
Fotografii

 

Asia reprezinta avangarda noilor concepte de mobilitate

 

Pe plan international, clientii din Singapore si China exprima cel mai puternic interes pentru noile concepte de mobilitate. 84% dintre participantii la studiu in Singapore si 83% in China au mentionat cel putin o persoana care nu a mai dorit achizitionarea unui autoturismpersonal.

 

Modelele car sharing si ride sharing au avut parte de un raspuns mai putin favorabil in alte tari dezvoltate economic, cum ar fi Marea Britanie (37%), Franta (34%) si Japonia (29%). Statele Unite s-a situat pe ultimul loc cu 22%.

 

”Atitudinea consumatorilor s-a schimbat, influentata in special de tendintele economiei de tip sharing", a declarat Codrut Pascu, partener in cadrul biroului Roland Berger Bucuresti. "Astfel, noile modele de afaceri sunt intr- o evolutie ascendenta. In masura in care robotaxiurile vor deveni o alternativa economic viabila fata de a detine un autoturism, ponderea acestora se va accentua semnificativ in urmatorii ani".

 

Consumatorii din tarile cu o densitate mare a populatiei, precum Olanda (59%), Japonia (56%) si Singapore (51%) isi pot imagina utilizarea robotaxiurilor in detrimentul autoturismului personal. Germania nu este departe cu aproape 47%. Pe de alta parte, clientii din tarile mari, cum ar fi SUA (35%), India (33%) si China (27%), sunt mai putin deschisi la aceasta idee.

 

"Vehiculele electrice autonome sunt asteptate sa fie pregatite pentru comercializare pana in anul 2021", explica Berret. "Toti producatorii mari lucreaza intens cu furnizorii si cu jucatori din afara industriei auto, cum ar fi firmele IT, pentru a deveni competitivi in acest domeniu. La nivel global, aproximativ 40.000 de angajati lucreaza la noi servicii de mobilitate si conducere autonoma".

 

Autovehiculele electrice sunt foarte populare in China

 

Electromobilitatea este un alt domeniu in care industria auto evidentiaza variatii regionale semnificative. Clientii din China exprima o atitudine pozitiva fata de vehiculele electrice – 60% din acestia au in vedere un autoturism electric pentru urmatoarea achizitie. In Coreea de Sud mai mult de jumatate dintre cei intrebati ar considera un autoturism electric.

 

Pagina 2/3
   12 3   

COMENTEAZA ARTICOLUL:




Incarca alt captcha.