ROLAND BERGER SRL

  |  12.09.2017

Un nou studiu Roland Berger releva ca autoturismele autonome si cele cu propulsie electrica se bucura de un nivel de acceptanta ridicat in randul consumatorilor la nivel global

Industria auto si procesele de asamblare parcurg unele din cele mai mari schimbari structurale din istorie

Pagina 1/3
 1 2 3   
Fotografii

- Autoturismele autonome: pana la 46% din consumatorii globali ar renunta la autoturismul propriu daca ar putea utiliza autoturisme care se conduc singure (autonome)

 

- Electrificarea: 37% din consumatorii globali deja considera autoturismele electrice ca o alternativa atractiva

 

- Analiza realizata de Roland Berger inregistreaza sistematic procesele de transformare in industria auto si este bazata pe un studiu de caz cu peste 10.000 consumatori din peste 10 tari

 

Industria auto trece printr-o transformare radicala: Digitizarea deja face din ce in ce mai accesibile servicii precum car sharing si ride sharing, dar si deschide noi canale de vanzare. In acelasi timp, autovehiculele electrice devin din ce in ce mai prezente pe piata. Nu in ultimul rand, introducerea facilitatilor de asistenta la condus si succesul tehnologiei autonome implementate pana in prezent prefigureaza o penetrare rapida a pietei de catre autoturismele autonome.

 

Confruntati cu aceste schimbari disruptive technologice, este interesant de urmarit cum percep clientii aceste evolutii. In viziunea acestora, viitorul va apartine autovehiculelor cu propulsie electrica si a celor care se conduc singure. Pana la 46% din consumatorii globali nu ar mai cumpara un autoturism daca ar avea acces la taxiuri ce se conduc singure, cunoscute si ca robotaxiuri. De asemenea, 37% din consumatori deja iau in considerare ca urmatorul autoturism achizitionat sa fie unul electric.

 

Acestea sunt concluziile studiului Automotive Disruption Radar, publicatie Roland Berger ce monitorizeaza constant evolutia si impactul principalelor tendinte disruptive, precum noile concepte de mobilitate, tehnologia autonoma, interconectivitatea si serviciile digitale sau sistemele de propulsie electrica. Analiza surprinde prin intermediul a 25 de indicatori situatia curenta si principalele evolutii in cinci arii relevante: reglementare, tehnologie, infrastructura, activitate industriala si interes al clientilor. Pentru a evalua opinia consumatorilor, sunt incluse, de exemplu, punctele de vedere a peste 10.000 de consumatori din 10 tari: China, Franta, Germania, India, Japonia, Olanda, Singapore, Coreea de Sud, Marea Britanie si SUA.

 

"Industria auto se confrunta cu numeroase tendinte disruptive pe care trebuie sa le gestioneze simultan si aceasta transformare radicala va avea consecinte importante asupra intregului sector", spune Marcus Berret, Partener in cadrul centrului global de competente auto Roland Berger. "Lanturile valorice complete vor suferi modificari si vor aparea noi modele de afaceri – producatorii de echipamente originale (OEM) si furnizorii de echipamente vor trebui sa se adapteze la noul peisaj competitional.”

 

Pagina 1/3
 1 2 3   

COMENTEAZA ARTICOLUL:




Incarca alt captcha.