EY ROMANIA

  |  21.01.2013

Tarile BRIC se confrunta cu o competitie tot mai stransa pe masura ce globalizarea asigura iesire la rampa pentru noi jucatori

Pagina 2/3
   12 3   

Pietele mature raman pe mai departe importante

 

Cu toate ca multe dintre economiile in crestere rapida din afara BRIC devin tot mai interesante pentru investitori, ele reprezinta, mai degraba, un pariu pe termen lung. Raportul subliniaza faptul ca acestea sunt doar o parte din intregul tablou. Pentru a-si crea un portofoliu bine echilibrat, investitorii vor trebui sa ia in calcul si alte mize care sa includa anumite piete mature, mai ales pe cele care dau semne de revenire in anumite sectoare si zone de business.

 

Directorii executivi intervievati confirma faptul ca America deNord si Europa de Vest raman piete esentiale pentru protejarea rezultatelor lor financiare. Desi investitiile noi in aceste regiuni raman neuniforme,costurile ridicate ale energiei, micsorarea diferentelor cu costurile de munca intre pietele dezvoltate si cele emergente si ciclurile de viata tot mai scurte ale produselor determina organizatiile globale sa-si mute operatiunile de productie mai aproape de pietele de desfacere. Numarul respondentilor care se asteapta ca organizatiile lor sa externalizeze, in urmatorii trei ani, o mare parte din functiile operationale catre furnizorii de pe pietele mature creste de la 22% la36%. In plus, numarul celor care planuiesc sa externalizeze o parte din activitati catre surse mai apropiate,va fi mai mult decat dublu, de la 14%la 35%.

 

Raportul evidentiaza, de asemenea, faptul ca inovarea si schimbul de idei si tehnologie pot conferi un avantaj pietelor dezvoltate in competitia cu cele aflate in crestere rapida. Difuzarea si folosirea tehnologiilor in banda larga, ale celor sociale, digitale si mobile este mult mai extinsa in aceste piete, permitandu-le sa obtina o pondere mai mare din exportul de bunuri si servicii.

 

 

Ce urmeaza?

 

Pe masura ce comertul cubunuri si serviciiisi revine la nivelul dedinainte de declansarea crizei financiare, iar fluxul de capital inregistreaza o crestere constanta, tehnologia sischimburile transfrontaliere de ideivorcontinua samodelezeextinderea si caracterul globalizarii. In conditiile in care integrarea comerciala continua sa se stablizeze, se estimeaza o schimbare de pozitie intre tarile importatoare si cele exportatoare. Economiile in crestere rapida devin piete de consum tot mai puternice iar pietele dezvoltate dobandesc o forta tot mai mare in productia si exportul de bunuri si servicii.


Natura globalizarii continua sa evolueze si sa se schimbe. Tehnologia asigura noi cai de dezvoltare si consolidare pentru fluxurile de capital, idei si inovatii in directii care sunt inca dificil de anticipat. Provocarea pentru mediul de business este cum sa monitorizeze, sa evalueze si sa raspunda cat mai rapid si mai eficient unui mediu atat de dinamic, care nu mai poate fi gestionat prin solutii standard, ca pana acum. In acest context, Romania poate sa castige in competitia pentru investitii numai prin imbunatatirea continua a competitivitatii economiei”, spune Bogdan Ion, Country Managing Partner, Ernst & Young Romania.

 

 

Despre Indexul de globalizare

Globalization Indexevalueaza si monitorizeaza performantele celor mai importante 60 de economii din lume in functie de 20 de indicatori care urmaresc aspecte cheie in privinta intregrarii transfrontaliere a afacerilor. Acesti indicatori se inscriu in cinci categorii mari: miscarea capitalului, schimburile de tehnologii si idei, miscarea fortei de munca si integrarea culturala. Indexul masoara, mai degraba, globalizarea ”relativa” decat pe cea ”absoluta”. Aceasta inseamna ca nivelul de dezvoltare a comertului, a investitiilor, a tehnologiei, a pietei muncii si a integrarii culturale a unei tari* in raport cu o alta tara se masoara in functie de PIB si nu in functie de valoare absoluta care ar rezulta in urma acestor schimburi. De aceea, Indexul reflecta masura in care integrarea globala a unei tari este observabila sau simtita in interiorul respectivei tari.

 *Tara sau, in functie de caz, teritoriu.

 

Pagina 2/3
   12 3   

COMENTEAZA ARTICOLUL:




Incarca alt captcha.