ACCENTURE SERVICES SRL

  |  14.02.2018

Raport Accenture - Technology Vision 2018: evolutia rapida a tehnologiei sprijina dezvoltarea de companii inteligente, dar necesita o schimbare fundamentala la nivel de management

Accenture a lansat raportul sau anual Technology Vision 2018 ce previzioneaza tendintele in domeniul tehnologiei cu impact major asupra mediului de afaceri in urmatorii trei ani

Conform raportului, progresele in domeniul Inteligentei Artificiale (AI) si a altor tehnologii accelereaza devoltarea de companii inteligente si le permite acestora sa se integreze in vietile oamenilor. Cu toate acestea, valorificarea oportunitatilor de crestere si mentinerea unui impact pozitiv asupra societatii necesita o noua abordare la nivel de management care prioritizeaza increderea si sporeste responsabilitatea.

 

Raportul, intitulat “Intelligent Enterprise Unleashed: Redefine Your Company Based on the Company You Keep”, evidentieaza progresele rapide ale tehnologiei, cum ar fi Inteligenta Artificiala (AI), analiza avansata de date si tehnologia cloud, care permit companiilor nu doar sa creeze servicii si produse inovatoare, ci sa si schimbe modul in care oamenii lucreaza si traiesc. Aceasta, la randul sau, schimba modul in care companiile relationeaza cu clientii si partenerii de afaceri.

 

Pentru a realiza raportul Technology Vision, Accenture a intervievat peste 6,300 de manageri IT si directori de companii din intreaga lume. Mai mult de 4 din 5 respondenti (84%) sunt de acord ca, in prezent, prin intemediul tehnologiei, companiile reusesc sa se integreze perfect in vietile oamenilor.

 

Un exemplu este Amazon care, nu numai datorita prezentei sale extraordinare in online, ci si a dispozitivului Echo si a asistentului bazat pe Inteligenta Artificiala Alexa, s-a integrat in viata de zi cu zi a oamenilor intr-o asemenea masura incat dezvoltatorii imobiliari construiesc dulapuri dedicate Amazon in complexe de apartamente noi si oamenii acorda accesul fizic in casele lor brandului Amazon, prin intermediul sistemului sau de acces inteligent care le permite curierilor sa faca livrari atunci cand nu este nimeni acasa.

 

"Tehnologia este acum incorporata in viata noastra de zi cu zi si redeseneaza multe parti ale societatii. Asa cum orasele s-au dezvoltat in jurul porturilor si apoi a cailor ferate, sau asa cum oamenii si-au reconstruit vietile in jurul electricitatii, lumea de azi se reimagineaza in jurul inovatiei digitale si, prin extensie, in jurul companiilor care furnizeaza aceste servicii. Acest lucru necesita un nou tip de relatie, bazat pe incredere si devaluirea unor cantitati mari de informatii personale", a declarat Paul Daugherty, CTIO la Accenture.

 

Raportul constata ca aceasta ultima transformare tehnologica este unica prin faptul ca, pentru prima data, schimbarea este bidirectionala: oamenii nu folosesc doar produsele si serviciile companiilor, ci le impartasesc acestora informatii si le ofera acces la ele. Aceste niveluri de "inovatie integrata" si grad de incredere necesita o relatie mai profunda, un adevarat parteneriat bazat nu numai pe produsele unei companii, ci si pe obiectivele si valorile acesteia. Iar acest parteneriat in ambele sensuri aduce noi responsabilitati, pentru consumatori, parteneri de afaceri si societate in ansamblu, necesita leadership si angajament la cel mai inalt nivel ierarhic al companiei.

 

Organizatiile inteligente inteleg ca aceste noi asteptari ale societatii pot fi transformate intr-un avantaj competitiv. Companiile folosesc volumul mare de interactiuni pentru a construi parteneriate cu clientii, angajatii, guvernul si publicul. si acest lucru se extinde dincolo de consumator sau de zona de retail.

 

Tesla, un alt exemplu, colaboreaza cu guvernele pentru a accelera elaborarea principiilor necesare implementarii autovehiculelor autonome. Si Siemens, oferind sistemul sau de operare MindSphere pentru Internet of Things, care pot fi utilizat pentru diverse tipuri de dispozitive, cum ar fi cele de fabricatie, componentele retelelor inteligente sau echipamentele de generare a energiei electrice, creeaza noi parteneriate si se incorporeaza in arhitecturile IT ale partenerilor sai de afaceri.

 

Raportul Technology Vision 2018 identifica 5 trenduri de tehnologii emergente pe care companiile trebuie sa le abordeze pentru a reusi sa creeze parteneriatele necesare succesului in economia digitala: Citizen AI: Dezvoltarea Inteligentei Artificiale (AI) in beneficiul companiei si a societatii – pe masura ce Inteligenta Artificiala (AI) isi sporeste capabilitatile, la fel se intampla si cu impactul acesteia asupra vietilor oamenilor. Organizatiile care isi doresc sa valorifice potentialul Inteligentei Artificiale trebuie sa recunoasca acest impact si sa dezvolte tehnologia intr-un mod responsabil; Realitate Extinsa: Sfarsitul Distantei – tehnologiile precum realitatea virtuala si cea augmentata transforma modul in care oamenii traiesc si lucreaza, prin eliminarea distantei dintre oameni, informatie si experiente;Veridicitatea Datelor: Importanta increderii– prin transformarea lor pentru a rula volume imense de date, companiile se confrunta in prezent cu un nou tip de vulnerabilitate: datele inexacte, manipulate si partinitoare, care duc la o intelegere imprecisa a businessului si la decizii eronate. Pentru a face fata acestei provocari, companiile trebuie sa urmeze o strategie bine pusa la punct pentru a maximiza veridicitatea si pentru a minimiza stimulentele pentru manipularea datelor; Business Fluent: Conceput pentru parteneriate scalabile - Companiile depind de parteneriate bazate pe tehnologie pentru a se dezvolta, insa sistemele lor IT de tip legacy nu sunt concepute pentru a fi scalabile din punct de vedere al parteneriatelor. Pentru a deveni cu adevarat o companie inteligenta, organizatiile trebuie, in primul rand, sa se redefineasca pe ele insele;Internet of Thinking: Crearea de Sisteme Distribuite Inteligente – companiile pariaza mult pe mediile inteligente, cu ajutorul roboticii, Inteligentei Artificiale si a experientei virtuale, insa pentru a implementa aceste medii, este nevoie nu numai de angajati foarte bine pregatiti, ci si de moderniarea infrastructurii tehnologice actuale.

 

”Prin aceste noi parteneriate cu clientii, angajatii si colaboratorii de business, companiile genereaza mai multa incredere si se integreaza mai mult in societate, devenind tot mai indispensabile, alimentandu-si propria crestere”, afirma Paul Daugherty, CTIO la Accenture.

 

De circa 18 ani, Accenture a analizat sistematic ecosistemul de business la nivel global pentru a identifica tendintele tehnologice emergente care detin cel mai mare potential de a influenta companiile si industriile. Pentru mai multe informatii despre raportul din acest an, vizitati https://www.accenture.com/us-en/insight-disruptive-technology-trends-2017 sau urmariti conversatia pe Twitter cu #TechVision2018.    

COMENTEAZA ARTICOLUL:




Incarca alt captcha.