ALD AUTOMOTIVE S.R.L.

  |  18.09.2014

Primul profil al clientului de leasing operational din Romania

ALD Automotive si Nielsen anunta finalizarea primului studiu din Romania care exploreaza atitudinile si parerile managerilor in legatura cu serviciile de leasing operational

Studiul ALD Automotive si Nielsen include mai mult de 400 de companii care opereaza pe piata din Romania si a fost realizat in prima jumatate a anului 2014.

 

Rezultatele studiului arata ca mobilitatea completa este cel mai atractiv beneficiu perceput al leasingului operational, unic pentru aceasta forma de finantare. Alte motive pentru care companiile aleg leasingul operational sunt economisirea si reducerea costurilor, predictibilitatea si posibilitatea bugetarii unor costuri lunare fixe, faptul ca nu trebuie sa achite un avans sau eliminarea riscului de revanzare a masinii la terminarea contractului, preluat de catre compania de leasing operational. In plus, regulile internationale ale companiilor multinationale se aplica si filialelor din Romania, impunand contractarea serviciilor de leasing operational.

 

Cu toate acestea, doar 5% dintre autovehiculele din flotele actuale au fost achizitionate prin leasing operational, in comparatie cu peste 45% din intreaga flota, procurate prin achizitie directa. Datele arata ca leasingul operational este preferat de clientii cu peste 50 de masini si este utilizat in general pentru automobile cu vechime intre 1 si 3 ani. De asemenea, 10% dintre respondenti si-au exprimat intentia clara si au mentionat ca este probabil sa achizitioneze masini prin leasing operational in urmatoarele 12 luni, in timp ce 27% dintre respondenti nu luasera inca o decizie in acest sens.

 

Cercetarea a evidentiat si sursele de informatie utilizate de clienti atunci cand se documenteaza cu privire la serviciile de leasing operational. 53% dintre acestia declara ca se informeaza direct de la furnizorii de leasing operational, 34% folosesc internetul, iar 27% urmeaza recomandarile partenerilor de afaceri. Pe locurile urmatoare se afla recomandarile de la prieteni si cunostinte si informatiile de la televizor si din reviste.

 

Participantii la studiu au raspuns de asemenea la intrebari referitoare la tipul si vechimea masinilor pe care le au in flota. Astfel, 33% dintre companii detin masini de peste 6 ani, in timp ce 32% folosesc masini de 3 pana la 6 ani. 24% dintre companii au autovehicule cu vechimi cuprinse intre 1 si 3 ani si doar 11% dintre companii au cumparat masini noi cu mai putin de un an in urma. Marcile preferate, sunt, in ordinea distribuirii lor in flotele auto: Dacia, Renault, Ford, Opel, Volkswagen, Skoda si altele.

 

Cercetarea a presupus doua etape si a fost centrata pe trei arii de interes: nevoile clientilor, comportamenul clientilor si valoarea perceputa a clientului. Etapa calitativa a inclus 12 interviuri in profunzime cu manageri de companii care folosesc serviciile de leasing operational sau sunt interesati de acestea. Sectiunea cantitativa a constat in 400 de interviuri cu responsabilii de achizitiile sau managementul flotelor auto din cadrul companiilor in care lucreaza. In studiu au fost incluse numai companiile cu cel putin 15 autovehicule cu masa sub 3.5 tone.

 

Cea mai mare parte a companiilor intervievate lucreaza in transport (29%), distributie si retail (18%), industria alimentara (8%), industria lemnului si mobilei (5%) si constructii (4%). 73% dintre cei intervievati reprezinta companii locale fara birouri in alte orase si 23% sunt companii locale care au birouri si in alte orase. 4% dintre participantii la studiu sunt subsidiare ale unor companii internationale. Mai mult de 65% dintre companii au mai putin de 50 de angajati in Romania, iar 64% dintre companii au inregistrat o cifra de afaceri de mai putin de 50 mil Euro.
 

COMENTEAZA ARTICOLUL:




Incarca alt captcha.