SFERA BUSINESS SRL

  |  10.01.2017

Marketingul autentic, calea spre consumatorul digital

Canalele de comunicare eficienta sunt deja cele mobile, deoarece online-ul este accesat acum in Romania in proportie de 53% de pe dispozitive mobile.

Pagina 1/2
 1 2   

1. Exista o prapastie intre marketing si consumator?


Cat timp va mai functiona marketingul traditional? Pe ce canale putem comunica eficient cu cei care ne cunosc sau nu (inca) brandul, produsele, serviciile? Cum construim o punte catre noul tip de consumator – consumatorul digital?


Acestea sunt intrebarile pe care si le pun in fiecare zi oamenii din departamentele de marketing. Framantarea lor este una de inteles avand in vedere transformarile pe care tehnologia le-a adus in viata noastra personala si profesionala in ultimii ani.


Marketingul traditional se dovedeste de multe ori ineficient si este nevoie de integrarea acestuia cu marketingul digital. Ponderea lor difera in functie de industrie. Canalele de comunicare eficienta sunt deja cele mobile, deoarece online-ul este accesat acum in Romania in proportie de 53% de pe dispozitive mobile.


2. Ce fac diferit consumatorii digitali?


Daca la nivel global 62% dintre consumatori sunt consumatori digitali, care se bazeaza pe tehnologie pentru a parcurge cel putin trei etape din procesul de cumparare, in Romania procentul depaseste 40% si este in crestere rapida.


Ce fac diferit consumatorii digitali? In Romania 62% dintre consumatorii digitali se informeaza exclusiv online pentru a cauta produsul sau serviciul dorit. Consumatorii digitali acceseaza recenzii, verifica din mai multe surse mesajele de marketing ale companiilor si aleg cum doresc canalul de cumparare – online sau offline. Pentru ei decizia de cumparare este in proportie de 56-67% bazata pe sfaturile date de prieteni si cunostinte.


Un alt aspect extrem de important, pe care oamenii de marketing trebuie sa il aiba in vedere, este faptul ca in Romania numai 21% dintre consumatori sunt influentati de loialitatea fata de brand in decizia de cumparare. 32% dintre acestia vor calitate si fiabilitate pentru produsele pe care le achizitioneaza, iar 90% vor da feedback negativ in cazul in care calitatea nu este la nivelul asteptarilor lor.

 

Ce altceva mai este diferit acum? Avem de a face deja cu o proportie din ce in ce mai importanta intre consumatori a celor din generatia Y si, de acum inainte, si a celor din generatia Z. Iar Millenials si Gen Z au o prezenta proprie in online si comunica foarte mult in timp real. Studiile arata ca 45% dintre acestia genereaza continut pe vlog/blog sau pe conturile proprii de social media, iar 32% sunt interesati de sustenabilitate si de valorile companiei de la care decid sa cumpere.

 



 

Pagina 1/2
 1 2   

COMENTEAZA ARTICOLUL:




Incarca alt captcha.