SMARTREE ROMANIA SRL

  |  10.05.2016

LinkedIn, noua piata a muncii: Cum sa iti construiesti profilul, pentru a fi recrutat mai rapid

Platforma profesionala LinkedIn a devenit o noua piata a muncii, intr-o varianta online in care, asemenea celei offline, angajatorii pot avea contact direct cu potentialii angajati, potrivit Smartree, unul dintre liderii din Romania pe piata de externalizare a proceselor de HR.

Pagina 1/2
 1 2   

Datele companiei arata, de asemenea, ca domeniile in care se recruteaza cel mai mult prin intremediul LinkedIn sunt software, HR, domeniul financiar-contabil si legal.


In Romania, doar o treime din persoanele angajate au un cont de LinkedIn (sub 2 milioane de profiluri vs. aprox. 6 milioane de contracte de munca), insa amploarea acestei retele devine tot mai mare, atat de partea specialistilor HR, care apeleaza la aceasta sursa de candidati, cat si de partea candidatilor, care devin mult mai preocupati de completarea profilurilor, accesand periodic aceasta platforma.


Recruiterii utilizeaza metode variate de cautare si abordare a potentialilor candidati, deoarece reteaua profesionala permite accesul facil la profiluri de interes, care pot fi abordate in mod direct. Astfel, Smartree ofera cateva sfaturi legate de cum ar trebui sa arate un profil de LinkedIn, pentru ca sansele de angajare sa fie cat mai mari.


Cum ar trebui sa arate un profil complet de LinkedIn


In ziua de astazi, profilul de LinkedIn este locul ideal de intalnire dintre cerere si oferta pe piata muncii.


”Profilul de LinkedIn reprezinta cartea de vizita a oricarui candidat. El trebuie sa fie completat in timp real, cat mai transparent din punct de vedere profesional, coerent formulat si sa contina informatii reale si relevante pentru angajatori. Toate aceste detalii ajuta la remarcarea profilului tau de catre angajatori, indiferent de industrie”, explica Raluca Penes, HR Coordinator, Smartree.


LinkedIn ofera multe sectiuni, pentru ca orice persoana sa poata include in profil orice informatie care ar putea fi relevanta pentru angajatori. Insa unele sunt mai importante decat altele si necesita mai multa atentie, potrivit specialistilor.


”Zona de experienta profesionala trebuie sa cuprinda mai multe rezultate concrete – proiecte, abilitati – pe care le-ai obtinut pe parcursul evolutiei tale profesionale, decat atributii din fisa postului. Dar si restul rubricilor au importanta lor. Spre exemplu, in momentul in care recrutezi un inginer software, ii verifici studiile, proiectele in care a fost implicat si certificarile. Cu cat profilul este mai complet, cu atat poate fi inteles mai bine si calibrat pe nevoia de recrutare a companiei angajatoare”, spune Raluca Penes.


O zona care capteaza mai putin interesul unui recruiter este cea de recomandari bazate pe skill-uri. Acestea au o relevanta mai redusa, deoarce vin inclusiv de la persoane pe care nu le-ai cunoscut in mediul profesional, ci doar in mediul virtual. In plus, nu se poate verifica daca sunt reale.


In schimb, o rubrica trecuta adesea cu vederea, dar foarte importanta, este cea de Summary, care trebuie sa contina un rezumat al experientei si intereselor, pentru a atrage atentia asupra profilului inca de la prima vizualizare. Specialistii Smartree recomanda ca aceasta rubrica sa fie completata, astfel incat recruiter-ului sa ii fie cat mai usor de vizualizat si citit.

Pagina 1/2
 1 2   

COMENTEAZA ARTICOLUL:




Incarca alt captcha.