EY ROMANIA

  |  04.06.2015

Jumatate dintre companiile care deruleaza activitati de CSR si-au crescut bugetul alocat responsabilitatii sociale in 2015

Activitatea de responsabilitate sociala corporativa (CSR) este un subiect de interes pentru executivii din companii, pe masura ce investitorii si mai ales consumatorii urmaresc si solicita implicarea lor in comunitati, arata cea de-a treia editie a studiului Tendinte si realitati CSR in Romania - 2015, realizat de CSRmedia.ro si EY Romania.

Anul acesta, 63% dintre companiile implicate in CSR vor aloca intre 5.000 si 500.000 Euro pentru proiectele de responsabilitate sociala si sustenabilitate. Astfel, 14% vor aloca intre 5.000 si 10.000 Euro, 27% vor aloca intre 10.000 si 50.000 Euro, in timp ce 21% vor aloca intre 50.000 si 500.000 Euro.


Comparativ cu anul trecut, aproape jumatate (49%) dintre companiile care deruleaza activitati de CSR au crescut bugetul alocat acestora in 2015. Astfel, 32% a inregistrat o crestere de pana la 10% a bugetului CSR, in timp ce 17% au alocat un buget cu intre 10% si 30% mai mare.


Daca in 2014, jumatate din acest buget provenea din alocari nedeductibile si doar 37% din alocarile deductibile, anul acesta procentele aproape s-au inversat – 51% din bugetul de CSR provine din alocarile deductibile fiscal, in timp ce doar 35% provine din alocari nedeductibile. Conform acestor rezultate, companiile utilizeaza mai bine facilitatile fiscale pe care le au la dispozitie pentru a se implica in comunitate.


Aceste concluzii arata o preocupare mai mare din partea companiilor de a integra activitati de CSR in strategia lor de afaceri, pe fondul unui interes general in crestere din partea mediului de afaceri, al presei si al societatii civile cu privire la acest domeniu.


A treia editie a studiului Tendinte si realitati CSR in Romania – 2015, realizat de CSRmedia.ro si EY Romania, are la baza un chestionar aplicat in perioada 27 aprilie – 25 mai 2015. In raport se analizeaza raspunsurile a 311 de executivi de top din segmentul local de business si specialisti din domeniul CSR la 38 de intrebari.


Fata de anii anteriori, 69% din companiile care la aceasta editie au raspuns la chestionar sunt deja implicate in CSR. De aceea credem ca studiul ofera raspunsuri nu numai celor care analizeaza oportunitatea de a incepe actiuni CSR si vor sa le inteleaga impactul la nivel strategic si beneficiile, dar a devenit si o radiografie a fenomenului responsabilitatii sociale corporative din Romania.
Distributia companiilor respondente a fost urmatoarea: 40% inregistreaza vanzari sub 10 milioane EUR, 30% intre 10-100 milioane EUR si 30% peste 100 milioane EUR.


Conform studiului, 15% dintre respondenti masoara impactul eforturilor CSR in primul rand din prisma perceptiei clientilor, in timp ce 16% au avut in vedere angajatii, iar 15% mediul. Este de notat faptul ca 37% dintre companiile respondente masoara impactul proiectelor CSR conform unor sisteme proprii de evaluare, in timp ce procentul celor care raporteaza dupa standarde internationale in domeniu a scazut de la 24% anul trecut, la doar 13% anul acesta.


In anul 2014, companiile au derulat in medie 8,7 proiecte CSR, in scadere cu 36% fata de anul anterior, ceea ce indica o mai mare concentrare asupra initiativelor de anvergura. Cu toate acestea, aproximativ jumatate dintre proiectele derulate in 2014 au un buget individual de pana la 5.000 Euro.


Peste jumatate dintre companiile respondente declara ca au o politica privind sustenabilitatea lantului de aprovizionare, in principal pentru ca aceasta permite eficientizarea costurilor (43%), o mai buna gestionare a riscurilor (37%), dar si pentru ca este parte din strategia de sustenabilitate a companiei (35%). Principalele trei directii pe care aceste companii le iau in considerare in dezvoltarea unui lant de aprovizionare sustenabil sunt: transparenta si etica in afaceri (65%), mediu (45%) si sanatatea si securitatea la locul de munca (43%).


„Mediul de business din Romania trece catre o zona de maturitate in ceea ce priveste domeniul responsabilitatii sociale. Cea de-a treia editie a studiului nostru ne releva o diversificare a preocuparilor companiilor in aceasta zona si un accent mai puternic pus pe sustenabilitate. Acest lucru va fi in avantajul fiecarei companii, intrucat organizatiile care isi gestioneaza responsabil impactul social si de mediu beneficiaza de o eficienta operationala mai mare, de o mai buna administrare a resurselor, dar si de o repozitionare in relatia cu actionarii, angajatii si partenerii de afaceri,” declara Elena Badea, Director Marketing EY Romania.


"Stim ca acest studiu este asteptat cu mare interes de cei care activeaza in domeniu. Realizat pentru al treilea an consecutiv, studiul aduce raspunsuri si confera o imagine de ansamblu asupra activitatilor de CSR realizate de companiile din tara noastra. Si ne bucura sa vedem ca numarul companiilor care deruleaza actiuni de responsabilitate sociala creste de la an la an," declara Lacramioara Botezatu, Project Manager CSRmedia.ro.
 

COMENTEAZA ARTICOLUL:




Incarca alt captcha.