CONSTANTIN MAGDALINA

  |  14.02.2018

Iubirea de consum

Consecinta unui imprumut cool sau rezultat al globalizarii, astazi este Ziua Indragostitilor.

In functie de generatie, momentul isi are nuantele lui sufletesti penduland intre imbratisare tandra si respingere categorica. Mediile offline si online sunt mobilizate sa marcheze momentul. Oferte turistice in „locuri romantice”, recomandari pentru “cine romantice” sau cadouri, evident, romantice iti orienteaza pasii sau click-ul. Totul este romantic in aceasta zi si numai acum. S-a dat voie la iubire si se traieste intens. E o super-oferta pe care trebuie sa o prindem cu totii astazi. Maine revenim in papuci de casa si, imbracati in halat, romantismul se stinge.

 

Ritualuri bazate pe consum

 

Fiecare perioada din an isi are sarbatorile si ritualuri ei. Acestea sunt repere in viata comunitatilor, sunt lipiciul social ce-i aduce pe oameni impreuna in jurul unor valori si simboluri. insa dezvrajirea acestora apare tocmai atunci cand primesc o supradoza comerciala si isi pierd autenticul. De Ziua indragostitilor se naste astfel o mini-ideologie a iubirii care se proclama public si se traieste ostentativ prin consum. Ceremonialul de vorbe si de gesturi discrete este dislocat de decibelii playlistului din cluburi si animatoarelor preschimbate in Cupidon.

 

Bugete, pe la ei si pe la noi

 

Potrivit National Retail Federation Report in Statele Unite se estimeaza pentru 2018 ca 55% dintre oameni sarbatoresc Ziua indragostitilor si vor cheltui in medie 143 de dolari comparativ cu 136 dolari in 2017. Cifrele incluse in raport preconizeaza ca valoarea cheltuielilor cu aceasta ocazie se va ridica la 19,6 miliarde de dolari, a doua cea mai mare valoare dupa 19,7 miliarde dolari cat s-a cheltuit in 2016. Cel mai mult cheltuie tinerii intre 25-34 de ani, in medie 202 dolari. Semn ca dragostea e mai intensa atunci cand cheltuiesti mai mult.   

 

Anul trecut in Romania, Ziua Indragostitilor a fost un prilej de calatorie pentru multi romani. Numarul cererilor de oferta a crescut cu 40%, iar pretul per sejur a fost intre 100 si 300 euro potrivit Trip Advisor. De la an la an se observa o diversificare a tipurilor de clienti, iar comenzile si rezervarile online au o pondere tot mai mare.

 

Cadourile se cumpara online

 

Cumparaturile incep cu o saptamana inainte mai ales in mediul online.Varful cumparaturilor fiind de cele mai multe ori ziua de 11 pentru cei care sarbatoresc Sfantul Valentin, cu inca un varf pe 20 februarie pentru cei care sarbatoresc Dragobetele. Din istoricul anilor trecuti cel mai bine se vand cosmeticele, florile, bijuteriile, ceasurile, lenjeriile. Chiar daca nu se compara cu Craciunul sau Pastele, Ziua Indragostitilor are un impact semnificativ asupra volumului de vanzari. De obicei, barbatii primesc produse IT&C in timp ce femeile primesc flori, cosmetice si bijuterii.    

 

Comparabila cu BlackFriday in ce priveste volumul de produse cumparate, Ziua Indragostitilor se diferentiaza prin motivatia achizitiei. Mai evident decat oricand dragostea este impachetata dragut in cadoul pe care il daruiesti. Este prilej de marketing contextual, de oferte speciale pentru toata lumea si atesta un caracter extrovert al afirmarii dragostei. Este o dragoste cu programul corelat la cel de vanzari al magazinelor.

COMENTEAZA ARTICOLUL:




Incarca alt captcha.