DHL INTERNATIONAL ROMANIA SRL

  |  17.05.2013

Internationalizarea – factor de crestere a performantei

Intr-un mediu economic cel putin provocator, companiile mici si mijlocii trebuie sa faca fata si mai mult de atat, sa performeze intr-un mod profitabil pentru afacerilor lor, in ciuda unei cereri diminuate de cele mai multe ori.

Raportul realizat de DHL Express si IHS si-a propus sa identifice principalele aspecte ce stau la baza performantei si competitivitatii IMM-urilor, cu o concentrare asupra strategiei de internationalizare  si a modului cum aceasta influenteaza cresterea operatiunilor si profitabilitatii companiilor.

 

Astfel, au fost studiate companii medii si mijlocii din 12 tari, din blocul G7 si regiunile economice BRIC, la care se adauga si Mexic (BRICM). Studiul a cercetat prin comparatie companii de tip IMM care au operatiuni internationale si cele performante la nivel local, punand in evidenta modul in care internationalizarea si iesirea pe pietele externe influenteaza in mod ozitiv semnificativ profitabilitatea si cresterea afacerilor.

 

Scopul studiului a  considerat in principal doua aspecte:

1. identificarea si descriererea companiile de tip IMM  cu operatiuni internationale, provocarile si factorii de crestere a acestora

2. descrierea aspectelor de competitivitate  

 

Companiile analizate in cadrul studiului au intre 10 - 249 angajati si o cifra de afaceri anuala de maximum EUR 50 de milioane. Studul nu a luat in calcul pentru acest studiu micro-intreprinderi cu mai putin de 10 angajati pentru a evita abordarea concentrata pe operatiunile locale ale companiilor.

 

Regasiti concluziile studiului integral in limba engleza in documentul pdf atasat   -  Internationalizarea - motor de crestere a IMM-urilor

 

 

COMENTEAZA ARTICOLUL:




Incarca alt captcha.