DOINGBUSINESS.RO

  |  17.01.2013

Increderea romanilor in 2012, cele mai ridicate valori de la debutul crizei

Anul 2012 a adus cele mai mari cote de incredere in randul populatiei de la declansarea crizei economice pana in prezent, indicele general masurat de Barometrul de Incredere a Consumatorului realizat de GfK pentru Comisia Europeana atingand o medie anuala de -37

“2012 a fost an de campanie electorala - in iunie alegeri locale, iar in decembrie parlamentare. Ca de obicei in aceste perioade, romanii sunt sensibili la promisiunile candidatilor si de aceea remarcam in mod constant cresterea nivelului de incredere a populatiei. in plus, luna decembrie vine cu o imbunatatire a perceptiei romanilor, „magia” sarbatorilor de Craciun influentandu-le in bine starea de spirit”, afirma Andi Dumitrescu, director general GfK Romania.

 

Peste jumatate dintre romani spuneau luna trecuta ca situatia financiara a familiei lor este mai dificila decat in urma cu 12 luni, in vreme ce unul din zece locuitori credeau ca aceasta este mai buna. in privinta perspectivelor financiare, doar 28% spun ca acestea se vor inrautati, in comparatie cu decembrie 2010 cand peste jumatate din populatie avea aceleasi asteptari sumbre. Numarul optimistilor este mai mare cu 6 procente fata de decembrie 2010 si 2011, ajungand la 21%.

 

68% dintre cei chestionati afirma ca starea generala a economiei a suferit un regres anul trecut fata de 2011. Doar 7% dintre romani considera ca situatia economica generala a cunoscut o imbunatatire in ultimul an, in vreme ce sperantele pentru 2013 sunt ceva mai ridicate, 21% dintre ei asteptand sa le mearga mai bine.

 

In ceea ce priveste asteptarile privind evolutia inflatiei, se remarca o tendinta stabila. in decembrie 2012, ca si in decembrie 2011, acelasi numar de romani estimeaza o crestere de preturi in 2013 – 69%. Referitor la inflatia pe anul trecut, un procent record de romani cred ca preturile au fost mai ridicate in comparatie cu anul anterior - 83%, fata de 72% in ultima lunaa anului 2011.

 

Perspectivele privind somajul sunt ceva mai bune. Media pesimistilor in 2012 se situeaza la doar 63,5% fata de 71% in 2011 si 84,5% in 2010. in decembrie 2012, 9% dintre cei chestionati spuneau chiar ca sunt optimisti in privinta evolutiei ratei somajului.

 

Atunci cand se refera la investitiile in bunuri de folosinta indelungata, numarul celor care considerau in decembrie ca nu este un moment bun pentru realizarea acestora este in scadere fata de decembrie 2011,55% dintre romani afirmand ca nu intentioneaza sa cumpere un obiect important pentru locuinta in urmatorul an. si atitudinea fata de economisire inregistreaza schimbari in bine. 78,5% dintre romani considera ca nu este o perioada favorabila pentru a pune bani deoparte, in vreme ce mai bine de jumatate spun ca veniturile lor abia reusesc sa le acopere cheltuielile curente. Procentul celor care spun ca au datorii s-a imbunatatit si el fata de sfarsitul anului 2010, situandu-se la 19% (comparativ cu 26% in decembrie 2010).

 

Informatiile provin din Barometrul de incredere a Consumatorului, studiu cofinantat de Comisia Europeana si realizat lunar de GfK Romania. Datele sunt reprezentative pentru populatia Romaniei in varsta de 15 ani si peste, esantionul fiind de 1000 de persoane.

 

Despre GfK Romania

Prezenta pe piata locala din 1992, GfK Romania este, de peste 10 ani, institutul numarul 1 de cercetare de piata, cu o cifra de afaceri de aproape 11 milioane euro in 2011. Activitatile GfK Romania sunt structurate in doua sectoare, Consumer Choices si Consumer Experiences.

 

In sectorul Consumer Choices adunam continuu informatii despre vanzarile din retail a bunurilor de consum tehnologice si date despre consumul media.

 

Sectorul Consumer Experiences este specializat in probleme de marketing operational si strategic in practic toate industriile si pietele.

 

Grupul GfK este una dintre cele mai mari companii de cercetare de piata din lume, cu peste 11.000 de experti care se dedica zi de zi descoperirii de noi perspective asupra modului in care oamenii traiesc, gandesc si cumpara, in peste 100 de tari.

COMENTEAZA ARTICOLUL:




Incarca alt captcha.