DOINGBUSINESS.RO

  |  21.03.2016

In Romania anului 2016, companiile au chef si potential de afaceri

Potrivit studiului 'A vision for growth' realizat de EY Romania in parteneriat cu Doingbusiness.ro, 42% dintre companiile care au raspuns, nu numai ca vad o crestere in 2016, dar o vad si semnificativa: intre 10% si 30% majorare a cifrei de afaceri dar si a profitului cu procente similare.

Pagina 1/2
 1 2   

In economie, exista putine instrumente precise pentru masurarea viitorului, evolutiei, tendintelor. Ele variaza de la studii mai mult sau mai putin calibrate pana la modele econometrice sofisticate, dar fiecare instrument are premisele lui si clauze de exonerare, adica ipoteze care daca se mentin pot confirma sau infirma concluziile. Iar in cazul neconfirmarii, glumind, putem spune ca inevitabil se ajunge la definitia data de cineva celor care fac prognoze: ,,un economist este cel care iti poate spune maine, din ce motive ceea ce a prezis ieri nu s-a intamplat astazi’’. Pentru ca economia este si o suma de perceptii. Cu cat perceptiile sunt mai ancorate in economia reala, mai fundamentate, mai relevante si precise, cu atat rezultatul lor poate fi mai util societatii economice in general.

 

Putini stiu ca, in lume, unele Banci Centrale aleg, spre exemplu, sa calibreze sau sa ajusteze prognozele oficiale de inflatie, care deriva din modele complicate, cu rezultatele perceptiilor agentilor economici, perceptii care pot reprezenta pana la 50% din prognoza oficiala. De aceea, perceptiile si sentimentul de afaceri sunt extrem de importante si, atunci cand sunt exprimate de persoane cheie, cu raspundere, din economia reala, au un grad maximal de certitudine. Iar in cazul studiului ,,A vision for growth’’ realizat EY Romania in parteneriat cu Doingbusiness.ro, cred ca vorbim despre unul dintre cele mai puternice instrumente care masoara perceptia si conturarea mersului economiei pe termen scurt.

 

De ce ,,A vision for growth’’ este ,,STUDIUL’’

 

Pentru ca reuseste ce nu a mai reusit niciun alt studiu de pana acum: exploreaza si centralizeaza perceptiile unui numar impresionant de manageri de varf (421) din companii cu relevanta pentru intreaga economie a Romaniei. A vision for growth nu face doar atat: se diferentiaza pentru ca are utilitate imediata – se refera la mersul economiei in perioada imediat urmatoare, spre deosebire de majoritatea studiilor care ofera prognoze si perceptii pe termen mediu si lung. Este un adevarat barometru relevant pentru sentimentul de afaceri, pentru ca da, in economie, sentimentul este parte importanta din ceea ce se va intampla.

 

Desigur, profitul ramane cel mai important rezultat asteptat de catre companii, respectiv maximizarea lui. Dar si aici A vision for growth arata ceva in plus: in debutul lui 2016, satisfactia clientilor, asa cum o masoara si o definesc companiile, a ajuns la cea mai inalta pondere in masurarea succesului de catre companii: 83% fata de 72% in 2015.


Este definitoriu sa mentionam ca rezultatele financiare au avut un soi de aterizare brusca in perceptia managerilor de varf in masurarea succesului unei companii: in 2014, rezultatele financiare contau pentru 96% dintre managerii chestionati. Acum, ponderea a scazut la 68%, in timp ce, asa cum am aratat, satisfactia clientilor ca masura a succesului conteaza din ce in ce mai mult.

 

Studiul este despre crestere. 42% dintre companiile care au raspuns nu numai ca vad o crestere in 2016, dar o vad si semnificativa: intre 10% si 30% majorare a cifrei de afaceri dar si a profitului cu procente similare. Un alt element cheie descoperit de studiu este ca aproape o treime dintre angajati (32%) vede cresteri decente ale cifrei de afaceri: intre 5% si 10%.

 

Pagina 1/2
 1 2   

COMENTEAZA ARTICOLUL:




Incarca alt captcha.