MICROSOFT ROMANIA S.R.L.

  |  07.03.2017

Dragostea de stiinta incepe la 11 ani: un studiu releva momentele, provocarile si oportunitatile educatiei STEM pentru fetele Europei

Pagina 2/2
   12 


Elementele cheie sunt incurajarea si mentoratul


Informatia dobandita din aceasta cercetare poate ajuta educatorii, factorii de decizie politica si companiile ca Microsoft in a intelege provocarile cu care se confrunta fetele si femeile Europei cand vine vorba de urmarea unui parcurs profesional in domeniile STEM si in a participa la depasirea lor.


Cercetarea a relevat cinci elemente statistic importante, care au un impact asupra interesului fetelor in discipline STEM, enumerate aici in ordinea importantei:


1. Existenta modelelor pozitive feminine in domenii STEM;
2. Experiente si exercitii practice in discipline STEM;
3. Profesori care sa le incurajeze sa urmareasca domeniul;
4. Evidentierea aplicatiilor practice ale cunostintelor si studiilor STEM;
5. Sentimentul ca barbatii si femeile sunt tratati in mod egal in cariere STEM.


Diferente locale


Atitudinea fetelor fata de domeniile STEM variaza semnificativ de la o tara la alta. In unele locuri, lipsa de incredere este o bariera majora, in timp ce in altele, aprobarea primita in grupul social sau lipsa de modele personale este ceea ce le retine cel mai mult pe tinere in dezvoltarea lor. Este clar ca nu exista nicio abordare universala pentru aceasta problema, iar solutiile trebuie sa fie orientate catre depasirea barierelor locale specifice:


• In Regatul Unit al Marii Britanii, 70 la suta dintre fete au declarat ca s-ar simti mai increzatoare in abordarea unei cariere STEM daca ar sti ca exista proportii egale intre barbatii si femeile care lucreaza in aceste domenii . Prin comparatie, doar 48 % din fetele din Franta au spus acelasi lucru, in timp ce doar 29 % dintre ele ar lua in considerare o cariera in STEM.


• In Germania, 33 la suta dintre fete simt ca exemplele STEM sunt orientate exclusiv catre baieti. Cu toate acestea, in Finlanda, doar 17 la suta dintre respondente au aceeasi perceptie.


• In Rusia, interesul fetelor in STEM apare cu un an mai devreme decat in toate celelalte tari, la varsta de 10 ani.


• 61 la suta dintre fetele din Italia simt ca au suficiente modele pozitive de urmat. Din pacate, doar 34 la suta dintre fetele din Olanda spun acelasi lucru.


• Numai 34 la suta dintre tinerele poloneze spun ca profesorii lor vorbesc cu ele despre domeniile STEM. In contrast, 50 la suta dintre fetele din Regatul Unit al Marii Britanii se simt incurajate in scoala.


• Exista o lipsa de sprijin din partea celor de acasa in tari precum Republica Ceha si Slovacia, unde numai 30% si respectiv 40% dintre fete au spus ca parintii lor abordeaza cu ele subiecte legate de disciplinele STEM.


Dezvoltarea urmatoarei generatii de competente


Din nevoia de a oferi cat mai multor oameni capacitatile necesare epocii digitale, Microsoft a publicat recent o carte cu titlul A Cloud for Global Good, ce include recomandari de politici publice pentru a crea o societate mai toleranta – fie ca este vorba despre integrarea informaticii in programa scolara, dezvoltarea parteneriatelor public-privat sau investirea in educatie pe toata durata vietii.
 

Pagina 2/2
   12 

COMENTEAZA ARTICOLUL:




Incarca alt captcha.
 

Microsoft Afla ultimele noutati din industrie cu
Studii de caz
Stiri
Promotii