EY ROMANIA

 | 

CONSTANTIN MAGDALINA

  |  26.02.2016

Conversia like-ului in vanzare

Vremea consumatorului care plateste neconditionat ce i se ofera e pe cale sa apuna. Acesta este din ce in ce mai revendicativ.

Pagina 1/2
 1 2   

Cand un serviciu / produs il nemultumeste el se exprima in spatiul oferit de social media. Iar daca il vrea mai bun vine si cu propuneri. Companiile sunt astfel obligate sa comunice relevant si prompt cu consumatorul pe acest canal daca il pretuiesc.


Conversia atentiei acordate consumatorului in vanzare nu este simpla. De aceea construirea relatiei cu acesta si promovarea produselor companiilor sunt in proces de reinventare.

 

Masurarea de catre companii a activitatilor de marketing pe social media este importanta daca tintesc campanii de comunicare, promovare si vanzare cu rezultat. Ca sa intelegem mai bine impactul social media asupra mediului de afaceri, la EY Romania, de 3 ani realizam studiul cu acelasi nume. In acest articol ne propunem sa prezentam comparativ cu editia 2014 doar o selectie a analizei rezultatelor obtinute din administrarea in perioada 3-20 noiembrie 2015 a unui chestionar de 28 de intrebari la care au raspuns 270 de reprezentanti ai unor companii importante din Romania din 11 industrii.

 

Iata cele mai importante concluzii privind domeniile in care sunt folosite retelele de socializare in mediul de afaceri romanesc, bugete alocate si beneficiile obtinute:

 

1. Social media se foloseste preponderent in marketing si comunicare - Tendinta generala privind domeniile in care sunt folosite retelele de socializare se mentine, utilizarea preponderenta fiind in marketing si comunicare. Cresteri semnificative se remarca in zona respondentilor care declara ca folosesc retelele de socializare in scop de networking si analiza competitiva (+13%, respectiv +6% fata de 2014). Rezultatul este sustinut si de cresterea procentului de respondenti care folosesc mediile sociale pentru recrutare (36% fata de 34% in 2014). Scaderile sunt pe parte de vanzari (-1%) si serviciul relatii cu clienti (-6%).

 

2. Doar cateva industrii folosesc social media pentru vanzare - Desi comunicarea este principalul domeniu de utilizare a retelelor de socializare indiferent de industrie, obiectivul de vanzare prin intermediul mediilor sociale apare in special in zona companiilor din turism (100% dintre respondenti), urmate de companiile din zona comertului cu amanuntul (60% dintre respondenti) si industriei alimentare (60% dintre respondenti). 56% dintre respondentii din industria financiar-bancara folosesc retelele sociale si in scop de recrutare, urmate de companiile de publicitate/media (35% dintre respondenti) si IT&C, cu 30% dintre respondenti.

 

3. Social media este utilizata in scopuri de vanzare mai ales de companiile mici - Utilizarea retelelor sociale in scop de vȃnzare este prezenta in special in companiile mici, cu sub 50 de angajati (42% dintre respondenti) si in companiile din zona 501-1000 de angajati (38% dintre respondenti). Companiile cu peste 1000 de angajati inregistreaza cel mai mare numar de respondenti in utilizarea retelelor sociale in scop de recrutare. Indiferent de dimensiunea companiilor, retelele de socializare sunt folosite in special pentru comunicare si marketing.

 

4. Social media genereaza mai ales notorietate pentru companii - Cresterea notorietatii si expunerii in piata raman cele mai importante beneficii ale utilizarii retelelor sociale; 53% dintre respondenti vorbesc despre generarea de oportunitati de vanzare si 37% dintre respondenti afirma ca utilizarea mediilor sociale au produs o crestere efectiva in venituri, +3% fata de 2014. Chiar daca se constata o scadere fata de anul trecut, aproape jumatate dintre respondenti apreciaza fidelizarea clientilor prin folosirea retelelor sociale.

 

5. Exista insa si companii care fac precalificarea oportunitatilor prin intermediul social media - 59% dintre respondenti declara ca influenteaza prospectarea si identificarea oportunitatilor de vanzare prin intermediul retelelor sociale, 41% declara ca pot precalifica oportunitatile prin colectarea de informatii si 35% pot sustine ofertarea prin discutii si demonstratii online despre produsele sau serviciile ofertate. La polul opus, 18% dintre companii spun ca nu utilizeaza retelele de socializare in procesul de vanzare, un procent mai mare decat cel inregistrat in 2014.

 

Pagina 1/2
 1 2   

COMENTEAZA ARTICOLUL:




Incarca alt captcha.