EY ROMANIA

 | 

CONSTANTIN MAGDALINA

  |  24.02.2016

Ce cred companiile din Romania despre retelele sociale?

Retelele sociale au depasit de mult rolul unei simple socializari online intre persoane private.

Pagina 1/2
 1 2   

Sa fii in retea” nu mai este doar un trend de generatie ci tot mai mult un fenomen global. De la invitatii la evenimente si vanzari de produse pana la castigarea mandatelor prezidentiale, retelele sociale au un spectru de utilitate important.

 

Tot mai mult studiat in universitati si mai adoptat in mediul de afaceri, acest fenomen are un impact ce merita inteles. La EY Romania facem de 3 ani studiul privind Impactul retelelor sociale asupra mediului de afaceri tocmai cu scopul de masura acest impact.


In acest articol ne propunem sa prezentam comparativ cu editia 2014 doar o selectie a analizei rezultatelor obtinute din administrarea in perioada 3-20 noiembrie 2015 a unui chestionar de 28 de intrebari la care au raspuns 270 de reprezentanti ai unor companii importante din Romania.

 

In ceea ce priveste utilizarea retelelor sociale in mediul de afaceri romanesc aflam urmatoarele:


•  Promovarea companiei pe primul loc: In 2015, 74% dintre respondenti folosesc retelele sociale pentru promovarea companiei si planuiesc sa le utilizeze in continuare (procent in crestere de la 58% in 2014), in timp ce 13% dintre acestia spun ca nu le utilizeaza, insa planuiesc sa le utilizeze in perioada urmatoare (procent in scadere de la 28% in 2014). Procentul celor care nu folosesc retelele de socializare si nici nu intentioneaza sa le foloseasca pentru promovarea companiei este in scadere de la 13% in 2014 la 11% in 2015.

 

•  Facebook-ul este platforma numarul unu de comunicare in social media: Platforma “vedeta” si in 2015, in Romania, ramane Facebook cu 92% in coborare cu doar un procent fata de anul anterior. La nivel global Facebook conduce clasamentul celor mai utilizate platforme cu 93%. In Romania o crestere semnificativa de 14% inregistreaza si LinkedIn, care la nivel global este pe locul 3 cu 71%, devansat de Twitter aflat pe locul 2 cu 79%. In plan local tot o crestere de 8%, inregistreaza YouTube, care la nivel global are o cota de 55%. In Romania a doua cea mai mare rata de crestere o inregistreaza Instagram de la 7% la 20% (36% la nivel global).

 

•  Companiile nu au o strategie pentru social media: In 2015, 44% dintre respondenti spun ca au o strategie cu privire la retelele de socializare la nivelul echipei de marketing (vs 46% in 2014), iar 21% au aceasta strategie integrata chiar la nivelul intregii companii (vs 19% in 2014), numai 2% o au numai la nivelul echipei comerciale (in scadere de la 7% in 2014). Pe de alta parte, procentul celor care recunosc ca nu au inca o strategie cu privire la retelele de socializare este in crestere de la 27% in 2014 la 32% in 2015.

 

•  Retelele de socializare sunt folosite de companii in medie de 2-3 ani: Cele mai multe companii romanesti (23%) folosesc retelele de socializare pentru activitati de promovare in medie de 2-3 ani, acestea fiind urmate de 20% dintre companiile respondente care spun ca utilizeaza social media de 1-2 ani. Nu mai putin de 16%, insa, sunt companii care folosesc retelele de socializare in mixul de marketing de sub un an. La celalalt capat al scalei de masurare sunt 22% dintre companii care spun ca utilizeaza social media de mai mult de 4 ani.

 

•  Firmele comunica prin social media 1-5 ore saptamanal: Comunicarea prin social media ocupa 1-5 ore din timpul saptamanal de lucru al majoritatii respondentilor (in crestere de la 54% in 2014 la 58% in 2015). Pe palierul 6-10 ore se mentine ponderea de 20%, in timp ce intervalul de 11-20 de ore a scazut de la 16% in 2014 la 9% in 2015. Totusi palierele superioare inregistreaza cresteri de 1-3%. La nivel global 33% dintre companii comunica prin retelele sociale in medie 1-5 ore pe saptamana, 25% intre 6-10 ore pe saptamana, in vreme ce 12% comunica prin social media intre 11-20 de ore saptamanal.

 

Pagina 1/2
 1 2   

COMENTEAZA ARTICOLUL:




Incarca alt captcha.