PAYU ROMANIA

  |  30.01.2018

Care sunt trendurile in e-commerce in 2018

Procentul platilor online din total plati a cunoscut cea mai mare crestere in ultimul an, ajungand la 12-14%.

Pagina 1/2
 1 2   

Piata de e-commerce se dezvolta constant, Romania inregistrand cea mai mare crestere la nivel european .

Pentru anul trecut, estimarile PayU arata ca intreaga piata de e-commerce s-a ridicat la 2,8 miliarde euro, urmand ca pragul de 3 miliarde să fie depasit în 2018.” declara Marius Costin, Country Manager PayU Romania. „In ziua de azi este foarte usor sa creezi un magazin online la costuri accesibile si sa realizezi campanii de marketing eficiente prin care sa ajungi la clienti. Pentru a-si mentine trendul ascendent de crestere a business-ului si in 2018, comerciantii romani ar trebui sa tina cont de o serie de trenduri globale, sa fie pregatiti pentru schimbarile legislative si sa isi adapteze ofertele pentru clientii care devin din ce in ce mai rigurosi” continua Marius Costin.

 

1. Provocari legislative


In 2018, comerciantii romani trebuie sa aplice noile schimbari legislative impuse de Uniunea Europeana. Este vorba in special de GDPR, noul regulament european privind protectia datelor personale care va intra in vigoare (si) in Romania incepand cu data de 25 mai 2018. Din acel moment, antreprenorii online vor trebui sa obtina acordul pentru specific pentru folosirea datelor cu caracter personal ale consumatorilor, acestia din urma putand sa anuleze acest acord in orice moment. Printre altele, vor fi obligatorii pastrarea unei evidente a activitatilor de procesare a datelor cu caracter personal, informarea clientilor cu privire la elaborarea de profile pe baza acestor date si comunicarea scopului prelucrarii acestor date.

 

2. Comertul transfrontalier


Comertul transfrontalier se extinde din ce in ce mai mult. Un studiu recent arata ca 55% dintre romanii care cumpara online au achizitionat deja produse de pe site-uri din alte tari. Motivul principal pentru care aleg sa cumpere din afara tarii tine de ofertele pe care le gasesc aici. Peste 7 din 10 cumparatori online romani declara ca aleg sa cumpere din afara tarii datorita ofertelor mai bune sau a brandurilor pe care nu le gasesc local, in timp ce 6 din 10 mentioneaza ca preturile mai accesibile sunt un factor decisiv in acest caz.

,,In acelasi timp, magazinele online din Romania sunt atractive pentru clientii straini. Anul trecut, top 3 categorii din care s-au achizitionat produse sau servicii de pe platformele locale cu carduri emise in afara tarii sunt bilete de avion, telecom si marketplace-uri. Comerciantii romani trebuie sa priveasca acest lucru ca pe o oportunitate pe care sa o ia in calcul in strategia lor de extindere a business-ului. Iar alegerea unui partener de plata de incredere atat la nivel local, cat si international va face diferenta in a le sustine acest demers.” adauga Marius Costin, Country Manager PayU Romania.

 

3. Inteligenta artificiala pentru toti


In 2017, cele mai recente instrumente tehnologice precum AI (inteligenta artificiala), AR (realitatea augmentata) sau VR (realitatea virtuala) au fost utilizate in principal de marii jucatori de pe piata de e-commerce, in special din domeniul FMCG. Aplicarea lor in departamentele de marketing permite o mai mare personalizare a unei oferte a magazinului online, le ofera utilizatorilor o experienta de cumparare complet noua si permite analiza comportamentului consumatorilor. Aplicarea unor solutii precum chatbots, cabine de proba virtuale sau alte modalitati de testare virtuala a produselor ar putea deveni in curand un standard in comertul electronic. Din aceste motive, comerciantii care doresc sa fie competitivi pe piata ar trebui sa tina cont de acest trend in 2018.

 

Pagina 1/2
 1 2   

COMENTEAZA ARTICOLUL:




Incarca alt captcha.